Distanskurser

Publicerad 2012-08-26 20:01:47 i Inför resan, Sofi skriver, Studier,

Jag ska som sagt läsa på distans när vi bor nere i Spanien. Då jag inte har pluggat någon spanska innan så känns detta bäst, jag kommer alltså att läsa på svenska universitet/ högskolor men endast över internet. Jag har aldrig läst på distans innan så det ska bli kul & intressant att se hur det är! Jag ska läsa två kurser på 15 hp vardera, och jag läser båda samtidigt ända fram till januari. 
 
Kurserna jag ska läsa heter:
 
  • Hälsopedagogik
  • Människans och djurens kognition (MODK)
 
MODK börjar redan imorgon, och hälsopedagogiken börjar nästa måndag. Så förutom att leta lägenhet som en galning måste jag också plugga varje dag, jag hoppas att det kommer fungera bra. Det verkar i alla fall vara två intressanta kurser!
 
 

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-08-27 01:00:53

Åh, jag är också lite sugen på att plugga något på distans, men vad har man egentligen för nytta av det? :)
Det kommer nog att fungera bra, det brukar lösa sig! Jag saknar dig, många kramar! <3

Svar: Ja men gör det! :) Man lär sig massa roliga saker, om man nu väljer en rolig kurs ;) Så får man ju testa på lite universitetstänk utan att börja ett helt program på en gång^^Jaa jag hoppas det, men börjar bli nervöst med allt nu! Jag saknar dig också! Kraaaaaaaam <3
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi som har denna blogg heter Erik och Sofi, som ni kanske redan har förstått. Vi har varit tillsammans i snaaart ett och ett halvt år, och nu ska vi bo i Spanien fram tills februari nästa år. Förutom sola, bada & piña colada så ska vi plugga och bli smarta(re), Erik på universitet i Valencia och Sofi på distanskurser från svenska universitet. Här i bloggen kommer vi bl.a. skriva om vår vardag i ett helt nytt land, lägga upp massor av fina bilder från Valencia och förhoppningsvis massa annat kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela