Maraton!

Publicerad 2012-11-20 13:51:00 i Allmänt, Erik skriver, Valencia,

I söndags var det många som sprang som galningar här i Valencia. 42 kilometer - 2 timmar och 8 minuter tog det för vinnaren. Helt galet...
 
 
 
Först stod vi någonstans vid mitten av sträckan och såg en del springa förbi. Det såg ut att vara några av de snabbaste, men inte de allra första. Vi hann inte dit i tid.
 

Efter ett tag cyklade jag ner till målgången (Sofi mådde ju inte så bra :( ) Målet är runt den stora byggnaden till vänster på bilden

 
Här är löpare nr 6 några meter framför målet. Zoomar man in så ser man att hans tid är 2.22

När jag sen åkte hem passerade jag samma ställe vi såg tidigare, nu med fler löpare och framför allt mer "normala" löpare. De ser lite plågade ut, efter att ha sprungit ca 3 mil. Inte fy skam det!




JAg hade gärna också sprungit, men jag har aldrig sprungit mer än en mil åt gången. Det var ett lopp som var 10 km också, som jag väldigt gärna hade varit med i, men jag visste inte om den förrän det var för sent att anmäla sig. På kvällen sprang jag en runda själv istället ^^.

Morsning korsning
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi som har denna blogg heter Erik och Sofi, som ni kanske redan har förstått. Vi har varit tillsammans i snaaart ett och ett halvt år, och nu ska vi bo i Spanien fram tills februari nästa år. Förutom sola, bada & piña colada så ska vi plugga och bli smarta(re), Erik på universitet i Valencia och Sofi på distanskurser från svenska universitet. Här i bloggen kommer vi bl.a. skriva om vår vardag i ett helt nytt land, lägga upp massor av fina bilder från Valencia och förhoppningsvis massa annat kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela