Måndag

Publicerad 2012-10-22 14:27:48 i Allmänt, Sofi skriver, Valencia,

Där ute skiner solen och jag har suttit inne i biblioteket sen klockan tio, känns inte helt rätt. Har knåpat ihop ett inlägg till ett seminarium som börjar imorgon och kollat runt lite allmänt på saker och ting. Nu väntar jag på att Erik ska komma så att jag kan gå på toa! Vill inte plocka ner allting och sen upp igen direkt, men jag hoppas att han kommer snaaart. La över bilder från kameran igår i alla fall, så här kommer några från förra söndagen när vi turistade lite. (Nu kom Erik, phjuuh)

Vi såg granatäppleträd i parken närmast oss!
Fisk-drake-nånting.
Fontän + barn.
Ballooooonger!
Har aldrig sett en svart svan innan.
Har glömt bort vad detta hette just nu. En hög sak man kunde gå upp i, var en del av stadsmuren under medeltiden. Det var gratis på söndagar!
Utsikt efter första trappan.
Efter andra trappan? Man ser ut över Turian (långsmal park som går genom hela staden i princip) och bro över den.
Heeeeeej Erik!
Terese gör en Marilyn.
Berg långt borta.
Utsikt efter sista trappan. 
Valencias flagga! 

Kommentarer

Postat av: Ewa

Publicerad 2012-10-23 21:29:21

Jag har inte heller sett en svart svan! Coolt!

Svar: Ja verkligen! :)
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi som har denna blogg heter Erik och Sofi, som ni kanske redan har förstått. Vi har varit tillsammans i snaaart ett och ett halvt år, och nu ska vi bo i Spanien fram tills februari nästa år. Förutom sola, bada & piña colada så ska vi plugga och bli smarta(re), Erik på universitet i Valencia och Sofi på distanskurser från svenska universitet. Här i bloggen kommer vi bl.a. skriva om vår vardag i ett helt nytt land, lägga upp massor av fina bilder från Valencia och förhoppningsvis massa annat kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela