Första föreläsningen

Publicerad 2012-09-13 17:34:35 i Allmänt, Erik skriver, Studier, Valencia,

Sitter som vanligt nu på erasmus kontor, vi börjar bli stamkunder här :P Försökte fixa internet tidigare idag, men det kommer dröja ett tag innan det vi kan ha det i lägenheten.

Idag hade jag iaf min första föreläsning (alldeles nyss) och min nästa börjar halv 8, slut halv 10 :O. Den första föreläsningen var Statistik II. Eftersom det är en fortsättningskurs var det ju en hel del de hade lärt sig på första kursen, detta gick vi igenom idag som en snabb sammanfattning. Jag har ju också läst en kurs i statistik, men mycket av det föreläsaren gick igenom hade vi inte alls lärt oss, nämnt snabbt bara :/ Det kommer bli svårt, mycket mer matte än vad vi behövde kunna i Linköping också... Men men, som tur är kommer vi iaf gå igenom en del av det jag redan kan (läs: borde kunna).

Jag tror jag var den enda utbytesstudenten i salen, och alltså den enda som inte pratar flytande spanska :O Det kommer bli svåååårt

Nästa föreläsning är konsumentbeteende, som jag tror kommer vara en lättare kurs (inga förkunskaper krävs). Hoppas det inte är megasvårt, jag kan behöva en del lättare kurser eftersom statistiken inte heller är den enda som jag tror kommer vara svår.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-09-13 18:59:15

Jag tror på dig!! :)

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-09-13 18:59:38

(att du kommer klara det alltså, om det var lite otydligt)

Svar: Haha, att du inte tror att jag ljuger annars? :) Men taack ^^
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi som har denna blogg heter Erik och Sofi, som ni kanske redan har förstått. Vi har varit tillsammans i snaaart ett och ett halvt år, och nu ska vi bo i Spanien fram tills februari nästa år. Förutom sola, bada & piña colada så ska vi plugga och bli smarta(re), Erik på universitet i Valencia och Sofi på distanskurser från svenska universitet. Här i bloggen kommer vi bl.a. skriva om vår vardag i ett helt nytt land, lägga upp massor av fina bilder från Valencia och förhoppningsvis massa annat kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela