Fredag!

Publicerad 2012-09-14 17:37:38 i Allmänt, Erik skriver, Studier, Valencia,

Freedag och äntligen heeeeelg! (Okej så jobbig har veckan inte varit, två dagar med totalt 3 föreläsningar :P)

Andra föreläsningen jag skulle ha igår var tydligen inställd... Där satt vi klockan halv åtta utan 90% att det kom någon föreläsare. Nästa föreläsning i samma kurs skulle jag ha idag, men ingen föreläsare dök upp då heller. Då var det dessutom bara jag och 3 andra erasmus-studenter i klassrummet. Efter ett tag kom en annan student in och berättade att kursen börjar nästa vecka, och att det har stått i mailen. Som vi erasmusstudenter inte har fått ännu :/

Vi hade iaf en (+en kort på 20 minuter) lektion i International Commercial Law, som jag kommer läsa på engelska eftersom den spanska krockar med en av mina andra kurser. Men det kan ju vara skönt att ha en på engelska också :) Jag tror att 90% av alla studenter pratade bättre engelska än föreläsaren, det gick ganska långsamt när han pratade och uttalet var inte det bästa :P. Jag verkar ha trevliga klasskompisar, inte bara spanjorer i denna kurs.

Ikväll ska vi på en Erasmus-Välkomst-Fest. Inträde börjar klockan 01:00, men inte många kommer innan 2, det är lite skillnad från utekvällar i Sverige ^^. Vi har träffat lite personer både från Sverige och andra internationella studenter som vi ska dit med.

Bilder och en liten beskrivning på hur vi bor utlovas inom snar framtid! :)

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-09-17 20:15:51

Åh vad skönt med engelska, och trevliga klasskompisar! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi som har denna blogg heter Erik och Sofi, som ni kanske redan har förstått. Vi har varit tillsammans i snaaart ett och ett halvt år, och nu ska vi bo i Spanien fram tills februari nästa år. Förutom sola, bada & piña colada så ska vi plugga och bli smarta(re), Erik på universitet i Valencia och Sofi på distanskurser från svenska universitet. Här i bloggen kommer vi bl.a. skriva om vår vardag i ett helt nytt land, lägga upp massor av fina bilder från Valencia och förhoppningsvis massa annat kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela