Senaste dagarna

Publicerad 2012-09-07 11:12:34 i Allmänt, Erik skriver, Valencia,

De senaste dagarna har vi gjort lite allt möjligt, vi har varit på stranden, hämtade det andra paret nycklar som vi inte hade fått ännu, fixat spanska mobilnummer och haft problem med att laga mat. Vi lyckades ena dagen laga en god men kanske inte den finaste omeletten, men stekpannan vi hade köpt på marknaden blev helt förstörd så vi vågade inte använda den för nästa dag... När vi sen tänkte köpa kastrull och en bättre stekpanna på en affär i närheten av lägenheten hade de tydligen stängt, siesta. Det fick bli mackor igen :P

Jag har också registrerat mig vid kontoret för internationella relationer och sagt att jag har kommit hit och fått lite extra information om universitetet och staden. Jag fick ett studentkort som ger mig lite rabatter här och där ^^.

Vi var också förbi erasmus kontor (det var där vi köpte SIM-korten till mobilerna). Vi pratade lite med någon som jobbade där om internet till lägenheten, som är lite problematiskt. Tyvärr vill alla företag att man har internet i minst ett år, vilket är lite för mycket för oss :/ Ett erasmuskort ska jag också få, men det skulle ta ett litet tag så jag får komma tillbaka senare
 
Nu ska vi ner och chilla lite vid poolen :D

En kram till alla! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi som har denna blogg heter Erik och Sofi, som ni kanske redan har förstått. Vi har varit tillsammans i snaaart ett och ett halvt år, och nu ska vi bo i Spanien fram tills februari nästa år. Förutom sola, bada & piña colada så ska vi plugga och bli smarta(re), Erik på universitet i Valencia och Sofi på distanskurser från svenska universitet. Här i bloggen kommer vi bl.a. skriva om vår vardag i ett helt nytt land, lägga upp massor av fina bilder från Valencia och förhoppningsvis massa annat kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela