Bussar i Lima

Publicerad 2013-04-11 18:30:00 i Allmänt,

För att ta sig runt i Lima kan åka: Taxi, Buss (Micro), eller Minivan (Combi)

Combisarna går ofta och åker överallt. Väldigt billigt och smidigt, men säkerheten är inte ritkigt något som känns prioriterat. Så här ser det ut inifrån en combi
Mannen i blått (Han som tar emot pengar + öppnar dörren) förstör min poäng lite. Han är kort och står på ett trappsteg längre ned, egentligen är det väldigt lågt i tak.

Och denna var ändå rätt så rymlig. Man kan inte stå rakt, och sitter man inte ner så ser man inte ut genom fönstrena. När man sitter ner får man dock inte plats med benen :/ En gång hittade jag en combi där jag nästan slog i huvudet när jag satt ned :S

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-04-12 08:54:24

Hahaha vad är det för knas..är alla korta där?

Svar: Det finns ju en del långa peruaner, men genomsnittet är kortare än i Sverige och bra mycket kortare än mig :P
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi som har denna blogg heter Erik och Sofi, som ni kanske redan har förstått. Vi har varit tillsammans i snaaart ett och ett halvt år, och nu ska vi bo i Spanien fram tills februari nästa år. Förutom sola, bada & piña colada så ska vi plugga och bli smarta(re), Erik på universitet i Valencia och Sofi på distanskurser från svenska universitet. Här i bloggen kommer vi bl.a. skriva om vår vardag i ett helt nytt land, lägga upp massor av fina bilder från Valencia och förhoppningsvis massa annat kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela