Hur har det gått att surfa?

Publicerad 2013-04-11 01:22:41 i Allmänt,

Nu har jag surfat totalt 5 gånger. Första gången tog jag en lektion, och tyckte då att det kändes ganska lätt. När man väl kom upp på brädan var det inga direkta svårigheter att stå kvar. Och att komma upp var inte heller några stora bekymmer. 

När jag nästa gång inte hade hjälp av en lärare var det annorlunda... Läraren hjälpte till med att putta på brädan bakifrån när vågen kom, så att man skulle ha tillräckligt med fart för att kunna följa med vågen. Dessutom sa han vilka vågor man skulle försöka ta och när man skulle göra vad. Utan detta lyckades jag inte ställa mig upp en enda gång första dagen utan hjälp.

Andra dagen kändes i princip lika hopplöst, men jag lyckades ändå komma upp på en våg. Gången därpå blev det två gånger och nu senast (idag) tre :P Det går precis enligt planen att ta förbättra med en våg för varje gång ^^. Egentligen kanske jag stod upp fyra gånger idag, men den första vill jag inte riktigt räkna. Jag satt på brädan, med nosen mot stranden, men inte beredd på att försöka ta vågen som kom mot mig. Vågen kom och jag fördes med den mot min vilja. Jag satt konstigt och tänkte mest att jag säkert inte åker med den så långt. Men det gjorde jag, och efter ett tag försökte jag ställa mig upp, och det gjorde jag också men på ett väldigt osmidigt och okontrolerat sätt eftersom jag inte alls låg som man bör innan man ställer sig upp (Jag satt ju upp!) lyckades iaf till slut ställa mig upp, men var då så pass nära stranden att jag inte ville åka närmre. Stenbotten ska man vara försiktig med.

Jag ska verkligen se till att ta lite bilder från stranden någon gång! Kanske bilder på när någon annan surfar, kanske  någon bild på mig ifall någon följer med utan att själv surfa :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi som har denna blogg heter Erik och Sofi, som ni kanske redan har förstått. Vi har varit tillsammans i snaaart ett och ett halvt år, och nu ska vi bo i Spanien fram tills februari nästa år. Förutom sola, bada & piña colada så ska vi plugga och bli smarta(re), Erik på universitet i Valencia och Sofi på distanskurser från svenska universitet. Här i bloggen kommer vi bl.a. skriva om vår vardag i ett helt nytt land, lägga upp massor av fina bilder från Valencia och förhoppningsvis massa annat kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela