Prov :/

Publicerad 2013-04-24 04:21:59 i Allmänt,

Jag har den senaste veckan haft en del prov (3 st), som inte har gått så bra :(

Fick tillbaka det första idag, som var två frågor på en ganska lång text om peruansk biologisk mångfald kopplat till ekonomi (läser en kurs som handlar om naturresurser) Väl på provet insåg jag att jag inte kom ihåg särskilt bra mycket av de saker som texten behandlade :/ Fick som sagt tillbaka det, 12 av 20 poäng var ändå något bättre än jag hade trott. Är lite rädd för att få tillbaka de andra två bara...

Lite roligare tema:
Nu i helgen ska jag ut på en liten resa tillsammans med en del från huset och några andra vänner här i Lima. Blir en till vandring i bergen :)
Senare har jag tänkt försöka få med någon på cykel+river rafting någon helg framöver. Jag hoppas det blir av, än så länge har inte jättemånga verkat så positiva till mountainbiking, men jag vill det väldigt mycket! :D

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-04-25 10:26:33

Ooooh river rafting! Kuuul! :D hoppas du får någon med dig!

Postat av: Karin

Publicerad 2013-04-25 20:00:41

Var rädd om dig om/när du kommer upp på höga höjder! På hemväg från fjällen träffade vi en bekant som hade en god vän som dog av ödem (det finns lung- respektive hjärnödem) som man kan drabbas av vid s.k. allvarlig höjdsjuka (vanligast vid höjder mellan 4.000-5.000 meter). Man ska inte fortsätta till högre höjder när man känner symptom utan vila!
Vi vill så gärna att du kommer hem helskinnad till Sverige, men när man är i din ålder ser man inga risker! Så ta det varligt! Kram, mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi som har denna blogg heter Erik och Sofi, som ni kanske redan har förstått. Vi har varit tillsammans i snaaart ett och ett halvt år, och nu ska vi bo i Spanien fram tills februari nästa år. Förutom sola, bada & piña colada så ska vi plugga och bli smarta(re), Erik på universitet i Valencia och Sofi på distanskurser från svenska universitet. Här i bloggen kommer vi bl.a. skriva om vår vardag i ett helt nytt land, lägga upp massor av fina bilder från Valencia och förhoppningsvis massa annat kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela