Tenta + Tenta + Tenta + Tenta + Tenta = Ångest

Publicerad 2013-01-18 14:04:49 i Allmänt, Erik skriver, Studier, Valencia,

Hej hopp alla glada! Jag kanske är inte den bästa på att skriva regelbundet här... Sant
Jag har iaf haft mina tre första tentor nu denna vecka. En varannan dag har jag betat av. Den första var ekonometrin som enligt mig var den svåraste kursen. Jag fick precis veta att jag blev godkänd :D Väldigt skönt att klara den första och antagligen den svåraste. Jag har nog pluggat mest inför denna också så att den var svårast betder ju inte att jag klarar alla andra också... Sen hade jag mattetenta i onsdags och spelteori idag. Matten var svår och spelteorin kändes okej. Näst upp är mikroekonomi på onsdag och sen en i rättskunskap torsdagen veckan efter det. Ska bli otroligt skönt att vara klar med allt!

För övrigt har jag äntligen köpt mig en smartphone, bättre sent än aldrig. Jag gillade min gamla mobil förutom den pyttelilla detaljen att den inte gick att ladda :P Brukade ta ca 10 minuter varje gång att få den att börja ladda...

Vädret är skönt och som Sofi skrev på facebook så har vi nu bokat Machu Picchu i juli :D Ska bli riktigt häftigt att gå Inkaleden.

Ett stort lycka till till alla andra som ska ha / har haft tentor nyligen!


Gammal bild från första veckan i Valencia: (Vädret brukade vara soligare än så)

Kommentarer

Postat av: P-O

Publicerad 2013-01-18 18:05:17

Grattis. Skönt att den första gick bra. Det är ju inte så kul om det går åt skogen på den första. Hoppas de andra nu går bra de med.
Häftigt att vandra inkaleden. Jag antar att ni gör det med någon grupp?
/P-O

Svar: Tack så mycket! Jag hoppas också :) Ja man måste boka med någon sorts firma, man får inte gå själv. Vi vet inget om vilka andra som går, men jag har för mig att jag läste att vi kommer vara max 10 + guide och bärare
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi som har denna blogg heter Erik och Sofi, som ni kanske redan har förstått. Vi har varit tillsammans i snaaart ett och ett halvt år, och nu ska vi bo i Spanien fram tills februari nästa år. Förutom sola, bada & piña colada så ska vi plugga och bli smarta(re), Erik på universitet i Valencia och Sofi på distanskurser från svenska universitet. Här i bloggen kommer vi bl.a. skriva om vår vardag i ett helt nytt land, lägga upp massor av fina bilder från Valencia och förhoppningsvis massa annat kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela