Ännu en promenad + Rumskompisar

Publicerad 2013-03-07 01:51:00 i Allmänt,

På eftermiddagen idag gick jag och en kille från USA (som bor på andra sidan terassen) runt lite i området och letade upp en bar/restaurang för att ta en öl. Det tog rätt lång tid att hitta någon vettig (vet inte riktigt varför, för det brukar finnas en hel del). Dessutom behövde jag ta ut lite pengar innan så det tog ännu längre tid. Det slutade iaf med att vi åt middag samtidigt. Maten i Peru ska vara väldigt bra och peruanerna är stolta över maten. Mycket billigare att äta ute än i Sverige dessutom :) Det var gott, både ris och potatis i samma rätt. 

De andra som bor här än så länge är:
En tjej från Frankrike, som jag gick en promenad med igår.
En kille från Schweiz som kom igår och också bor intill terassen.
En tjej från Schweiz som jag inte hunnit prata så mycket med.
En tjej från Niger men som bott i flera länder i Europa, som jag inte heller pratat med så mycket.
Hoppas jag inte glömde någon nu ^^
+ De som driver stället som jag inte helt förstått ifall de bor här eller inte :P En ung och en äldre är iaf här väldigt mycket och ägaren av huset är på semester men kommer tillbaka på lördag. Osäker på om hon bor här också.

Imorgon är det vagt planerat surfing och Miraflores

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi som har denna blogg heter Erik och Sofi, som ni kanske redan har förstått. Vi har varit tillsammans i snaaart ett och ett halvt år, och nu ska vi bo i Spanien fram tills februari nästa år. Förutom sola, bada & piña colada så ska vi plugga och bli smarta(re), Erik på universitet i Valencia och Sofi på distanskurser från svenska universitet. Här i bloggen kommer vi bl.a. skriva om vår vardag i ett helt nytt land, lägga upp massor av fina bilder från Valencia och förhoppningsvis massa annat kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela