Perúúúúú

Publicerad 2013-03-04 22:15:45 i Allmänt,

Hej allihopa! :) Det var länge sen, hoppas allt e braaa

Nu ska jag alltså börja skriva lite då och då om hur det går här på andra sidan jordklotet. Jag kom fram i morse. (Är nu mitt på dagen för mig men kväll i Sverige, tidsskillnaden är 6 timmar just nu och kommer sen bli 7 timmar när sverige går över till sommartid.) Det var en lång resa, ungefär 30 timmar från hus till hus. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, vart börjar man? Resan gick bra iaf, jag fick några timmars sömn här och där och tyckte för det mesta att det var behagliga flygturer. När jag kom till Lima och skulle bli uppmött och skjutsas till huset där jag bor så fanns det dock ingen där att hämta upp mig, förutom massvis med taxichaufförer som ville skjutsa mig. Men jag skulle ju bli upphämtad av en anhörig (höll på att skriva enhörning) till de som driver huset. Jag blev tvungen att ringa dem och så kom han till slut, en och en halv timme efter att planet landade :/. Visserligen kom jag ut först efter en timme efter landningen... Men han var trevlig och tog mig genom en galen trafik till Casa Yllika (huset där jag bor)
 
Huset är fint, ligger inte jättefint, väldigt nära till mitt universitet och ganska bra med affärer i närheten. Hur det blir att ta sig till centrum eller stranden återstår att se :). Det är ett hus för 7? internationella studenter och just nu är vi 6 här tror jag. Men jag tror också att det är två till som ska komma, så något måste jag ha fått om bakfoten ^^. Jag har iaf pratat en del med en av dem, och endast hälsat snabbt på några andra.

Jag har fått två små sightseeingtours av dels en som driver stället och en ung tjej som jag tror hjälper till i huset men inte bor här. Jag har visats affärer/banker/restauranger/universitetet osv.
 
Lite bilder från huset:

Mitt rum:
 




Precis utanför rummet ligger takterassen :)  (Mitt rum är innanför fönstret till vänster)


Nu är mitt rum till höger

Och här är vägen upp till mitt rum, väldigt smala trappor


Och slutligen utsikten, inte den bästa kanske :/

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-03-04 22:58:40

haha enhörning :D men wooww vad roligt med bilder! ser ju ändå inte helt fel ut med utsikten, så coolt med nåt annat än sverige. ser så annorlunda ut!

Svar: Det är annorlunda här borta!
None None

Postat av: Ewa

Publicerad 2013-03-05 19:38:26

Skönt att du kom fram ordentligt! Roligt att få se bilder, det ser ju helt ok ut. Känns lite rymligare än i Spanien eftersom du har en hel takterass utanför ;)
Sköt om dej och ha det jättebäst! Kram

Svar: Tack så mycket :) Ja mitt rum känns ganska stort också. Lite annorlunda att behöva gå ut på en terass för att komma till resten av huset ^^
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi som har denna blogg heter Erik och Sofi, som ni kanske redan har förstått. Vi har varit tillsammans i snaaart ett och ett halvt år, och nu ska vi bo i Spanien fram tills februari nästa år. Förutom sola, bada & piña colada så ska vi plugga och bli smarta(re), Erik på universitet i Valencia och Sofi på distanskurser från svenska universitet. Här i bloggen kommer vi bl.a. skriva om vår vardag i ett helt nytt land, lägga upp massor av fina bilder från Valencia och förhoppningsvis massa annat kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela