Surfing :D

Publicerad 2013-03-07 21:25:28 i Allmänt,

Idag har jag surfat för första gången i mitt liv! Det var riktigt kul :D Vi var två från mitt hus och så träffade vi min klasskompis från Linköping nere på stranden. Han tog ingen lektion dock, så vi såg inte mycket av honom när vi var i vattnet. Senare träffades vi istället i Miraflores, gick runt lite och åt lunch också. En väldigt bra förmiddag :)

Det kändes lätt att hålla sig kvar på brädan och på vågen när man väl kom upp bra, men en hel del gånger ramlade jag av tidigt eller stod såpass dåligt att det inte gick att balansera. När man väl kom upp bra var det väldigt roligt ^^. Brädorna som vi hade var väldigt stora, bra för nybörjare :). Vattnet var ganska varmt, men vi hade våtdräkter på oss (hade säkert varit kallt eftersom man varierar såpass mycket mellan att vara i och uppe på vattnet). Vågorna på stranden vi var på skulle vara bra för nybörjare men de var tydligen lite större än vanliga idag. Strömmen var lite jobbig också, som gjorde att vi var tvungna att ta oss åt andra hållet hela tiden :P

Troligtvis ska vi alla ner imorgon igen :)

Jag har inga bilder, eftersom jag inte har tagit några, eftersom jag inte vill ta med mig kameran särskillt ofta :/ Någon gång får den följa med :) Värdesaker kunde vi lämna i tältet där vi hyrde grejjorna. (Nycklar och kontanter hade jag med mig + ombyte såklart)

Ikväll är det fest som annordnas för de internationella studenterna på mitt universitet, men andra får också komma. Alla som läser detta är välkomna :) Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi som har denna blogg heter Erik och Sofi, som ni kanske redan har förstått. Vi har varit tillsammans i snaaart ett och ett halvt år, och nu ska vi bo i Spanien fram tills februari nästa år. Förutom sola, bada & piña colada så ska vi plugga och bli smarta(re), Erik på universitet i Valencia och Sofi på distanskurser från svenska universitet. Här i bloggen kommer vi bl.a. skriva om vår vardag i ett helt nytt land, lägga upp massor av fina bilder från Valencia och förhoppningsvis massa annat kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela