Vandring i bergen!

Publicerad 2013-03-27 16:13:00 i Allmänt,

Nu har jag kommit hem från en trevlig resa i de peruanska bergen :) Vi var sex personer från huset som åkte till Huaraz (största staden i provinsen med samma namn), där vi bodde på ett hostel ett par dagar för att sedan fortsätta till en lodge som låg ännu längre upp i bergen. Mycket bilder har jag tagit, och mycket ska komma upp både här och på facebook (på facebook lägger jag upp mer bilder på de andra jag åkte med, och här kanske lite mer naturbilder) I detta inlägg kommer bilderna från de två första dagarna:

Först åkte vi buss i ca 8 timmar för att ta oss från Lima till Huaraz, så här ser det ut när man kommer utanför Lima - en öken


När vi var framme i Huaraz var det kväll, mörkt och regnigt. Vi åt middag på en restaurang där de visade fotbollsmatchen Peru - Chile (1-0). De vid bordet framför var minst sagt entusiastiska. Om Peru skulle göra mål skulle mannen i hatt bjuda på nästa runda för alla som var i restaurangen. Tyvärr gick vi innan detta hände, och såg klart matchen på vårt Hostel.



När vi vaknade nästa morgon var det superfint väder och från takterassen på hostellet hade vi superbra utsikt
(Tydligen hade solen inte ens synts till de senaste sex dagarna innan vi kom) Vi hade väldigt tur med vädret! :D







Efter första natten gick jag och två kompisar på en liten vandringstur, medan de andra höll sig kvar i staden



Den här söta hunden, som döptes till San Cristobal, träffade vi tidigt på vår vandring, och han följde oss, eller snarare visade oss vägen hela vägen upp till sjön vi var på väg till, och nästan hela vägen ner igen :)






 




Uppe vid sjön hittade San Cristobal en kompis





Och som alla dagar närmade sig regnet frammåt eftermiddagen, vi fick fart nedåt


Peruansk förrätt: Causa Rellena (Mosad potatis med en fyllning, här: kyckling + tomat + avokado tror jag)
Inte jag som åt denna, men de är supergoda!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi som har denna blogg heter Erik och Sofi, som ni kanske redan har förstått. Vi har varit tillsammans i snaaart ett och ett halvt år, och nu ska vi bo i Spanien fram tills februari nästa år. Förutom sola, bada & piña colada så ska vi plugga och bli smarta(re), Erik på universitet i Valencia och Sofi på distanskurser från svenska universitet. Här i bloggen kommer vi bl.a. skriva om vår vardag i ett helt nytt land, lägga upp massor av fina bilder från Valencia och förhoppningsvis massa annat kul!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela